Saturday, January 22, 2011

$ bisnes $

assalamualaikum! 

ok tajuk hari ini ialah bisnes. bisnes itu ape? bisnes ialah sesuatu pekerjaan yang boleh mendatangkan hasil dalam dua bentuk iaitu keuntungan atau kerugian. tapi bile fikir pasal bisnes mesti semua orang nak untung kan. hihi :P

saya sekarang dah start buat bisnes. alaa bisnes kecik2 aje. tolong kawan. ha bisnes ape? hehe. saya buat bisnes handmade brooch. ni buat sendiri tau. kawan saya, Aini Saleha dan kawannya Aina yang buat. saya tolong jual je. but it available only for Puncak Alam residents. kat sini cam hampeh je nak buat express post. grrrr.

dulu2 mase sekolah menengah pon saya dah start buat bisnes. tapi under persatuan la. Program Usahawan Muda (PUM). kitorang kena developed satu syarikat under program tu and then pilih AJK2 and all the managers. macam2 la kitorang berniaga mase tu. tiap2 petang tu konfem bukak gerai. pastu bulan puasa pon bukak jugak. kalo ade majlis2 tertentu pon sure la muka kitorang ni yang bukak gerai. contohnya graduation day, hari sukan, pasar malam dan lain2. seronok sangat masa tu. by the way, thanks to Cikgu Ryna and others yang banyak memberi tunjuk ajar masa dalam program tu. tapi takde gambar la nk show of kat korang. haha. sorry yek.

and then now kena belajar subjek Technology and Entrepreneurship kat UiTM. macam ntah pape je belajar subjek ni. sebab kitorang kan keje kat hospital. mostly la. then ape kejadahnye suruh belajar subjek ni. xpaham la. huhu. pape jela.




ni la die handmade brooch tuu...nice kan?

enjoy your day.

Yours Truly, 
Ieda Sefie

No comments: