Wednesday, November 16, 2011

peneman setia

Assalamualaikum wbt....

Korang semua sihat tak? Nikmat kan anugerah SIHAT yang kita dapat tiap-tiap hari ni. Syukur kepada-Nya. Cuba korang imagine, korang terlantar sakit kat hospital. Ditemani machine-machine yang multifunction tuh. Lepas tu, family datang melawat, kawan-kawan, sedara mara semua datang bawak muka sedih dan muram masing-masing. Kita pon jadi sedih jugak. Takleh makan makanan yang best-best, takleh buat ape yang kita selalu buat, takleh hangout ngan kawan-kawan dan takleh shopping!

Ikhlas dari hati, aku sendiri pon takleh tahan perasaan bila tengok orang sakit, especially time kat hospital. Yela, setelah 4 bulan aku berpraktikal kat hospital kan, aku dikelilingi oleh pesakit-pesakit yang sakit macam-macam. Ya Allah, hanya Dia je yang tau kenapa Dia bagi ujian macam tu. Dan bila dah diuji macam tu, membuatkan kita semakin mendekatkan diri kepada-Nya secara tidak langsung kan. Korang rasa macam tu tak? Aku rasa.

Di saat aku kesorangan ni, kotak tisu lah yang jadi peneman setia. Entah dah berapa kotak dah abes. Masa ni la aku berpikir macam-macam. Dah rasa macam jadi mat jenin pulak. Eh bukan, minah jenin....haha. *sesuai ke nama tu?* 

# Lepas laptop sakit, tuan dia pulak yang sakit T____________T

No comments: