Monday, April 11, 2011

panggilan hangittttt....terkena sudah...!!!

Korang pernah kena panggilan hangit tak? First time dengar panggilan hangit dekat Hot fm. Perghhh memang hangit la. Mesti orang yang kena tu sakit hati giler. Geram pon mesti ada kan. Haha. Kadang-kadang gelak sorang-sorang bila dengar. Kesian kat depa no. Kalo kena kat aku tak tau nak kata apa daa.


Sebenarnya kan, aku pon kena gak panggilan hangit. Tapi bukan dari Hot fm la. Dari insan yang bongok. Huhu. Hari tu kan, tetibe je dapat call dari sorang mamat ni. Aiseh macam nombor rumah or ofis lak. 099...tak ingat dah. *Thought of Kelantanese tengok number tu tapi cakap laur lak* Cakap bukan main lembut lagi tanya pasal online survey yang aku buat. Konon data dia tersebar kat luar la. Kat shopping complex pulak tuh. Bila tanya shopping complex mana dia tak bagitau. Pastu siap ceramah lagi kat aku, cakap data-data semua kan private. Mana leh sesuka hati je show kat orang. Yela aku tau. Tapi kan bila aku tanya survey apa yang dia jawab dia pon tak ingat. Mamat ni memang nak kelentong aku nih. *Nampak sangat kan* Kalo betol dia yang jawab survey tu mesti la dia tau kan. Pelik, musykil segala mak nenek ada dalam kepala aku. Yang aku tau memang la aku SEDANG buat survey. Tapi masa tu baru tengah clean up data. Tak masuk SPSS lagi. Haha. Apa daa. Opsss tapi kan mamat tu tau la nama aku. Menurut mulut manis dia yang macam gula tu, dia cakap orang dekat shopping complex tu yang bagi nama aku siap ngan no fon aku lagi. Haihhhh. Pastu aku cakap la aku takde wat survey pape pon. Hah lagi satu dia siap sebut tempat aku belajar ni. Aku pon kelentong dia jugak cakap bukan. Nama pon aku cakap bukan jugak. Haha. Padan muka. Last sekali bila semua yang dia teka salah, dia pon buat-buat tanya aku nama sape, tinggal kat mana. HUH! Mamat ni memang saje je. Aku pon terus letak fon. And nasib baik dia tak call balik sampai skang. Alhamdulillah...


Ok mangsa seterusnya ialah adik aku. Tak tau sape gak tetibe je mengaku inspektor polis cawangan J, mintak nama ngan no ic adik aku, dia cakap ada kes. Tapi adik aku terus letak fon and off. Giler ke ape. Main-main pulak cakap macam tu. Saspen orang je. Kalo ada kes memang kena mintak nama and no ic ke? Aku rasa tak. Kalo inspektor polis yang professional, mesti perkenalkan diri dulu, and then terus cakap ada apa kan. Tak mintak pon nama and no ic tu. Kalo ada pon dia akan tanya nama je untuk pengesahan kan. HUH! Ini boleh mendatangkan kemarahan! Betol la kan. Buatnya si penerima panggilan tu tengah tido ke, tengah study ke, tengah sakit ke apa, mesti bengang giler kan. Tapi bila dia cakap ada kes tu, risau jugak la. Tapi lagi kan, kalo betol ada kes, tak ke haru bila call main-main cakap camtu. Macam nak kena sepak je! Rasanya setiap badan beruniform kena ada tagline mereka tersendiri la. Jangan kasi orang tau. Nanti baru la orang caya kan. Tapi negara maju macam skang ni macam-macam leh buat. Tiru suara orang la. Macam-macam.


Tapi di sini aku nak tegaskan, JANGAN SESEKALI BUAT JAHAT MACAM TU KAT ORANG OK? Nanti kalo terkena batang hidung sendiri baru padan muka. Masa tu kalo aku tau aku nak gelak je. Haha.


*gelak jahat*



No comments: