Monday, May 30, 2011

meh pakat kawen meh



Tadi sepanjang jalan aku lalu mesti ada kenduri kawen. Yang kelakar tu, selang dua tiga umah ada orang pasang khemah. Warna warni tuuu. Ada warna merah putih, pink putih, kuning putih. Eh kenapa putih? Putih itu suci...ok! Kelakar bagi aku sebab dalam satu kampung tu mesti ada dua tiga buah umah yang buat kenduri kawen. Pastu si makcik makcik semua pon sebok la buat schedule pakat ramai ramai nak pegi umah mana dulu kan. Lagi satu, kalo yang ada dj or karaoke bagai tu, rasa macam ada pertandingan pulak. Yang sini lagu ni yang sana lagu tu....haha. Dah macam pesta pengantin pulak.

Cuti sekolah = marathon kenduri kawen

Sekarang aku rasa kita kena admit la equation kat atas tuh kan. Yela, asal cuti sekolah je berebut orang nak kawen. Banyak dapat kad jemputan. And beratur panjang cari baju nak pegi kenduri kawen! Tak dinafikan right? Orang sebok kita pon sebok gak cari baju yang meletop...muahaha. Oppss...jangan terover sangat sampai overshadow pengantin pulak ye.

Apa pon, selamat pengantin baru untuk semua yang bakal mendirikan masjid. Barakallahumma...insyaAllah :)

3 comments:

Ad-Dien said...

smoga bahagia buat yg mendirikan masjid, barakallah

World of Ad-Dien (WADi)

Ieda Sefie said...

yup...semoga dipermudahkan segala urusan

Ad-Dien said...

insyaAllah, jodoh pertemuan ketentuan Allah (^_^)