Friday, May 6, 2011

wanita yang tak cantik

Lama rasanya tak update blog. Maaf sebab aku ada 3 papers in a row! Semalam, hari ni and last paper besok. Sesak sangat2 rasanya.

Tapi hari ni aku nak tulis jugak. Idea tengah best bermain dalam kepala aku sekarang nih.

Korang suka tengok wanita cantik ke wanita yang tak berapa nak cantik? Kalo yang laki tu mesti akan jawan wanita cantik kan. Nak nak yang pakai baju tak cukup kain tu. Entah apa nak jadi la trend sekarang ni. Dah macam jadi satu kewajipan pulak ke pape event mesti kena pakai dress yang tak cukup kain. Duit berlamba-lambak tu nak buat apa kalo takleh nak beli kain kan....huhu



Tapi korang tau tak majoriti penyumbang kepada ummat Muhammad SAW ialah wanita yang tak berapa nak cantik tu. Yela sebab wanita yang tak berapa nak cantik ni dorang tak kesah melahirkan anak banyak mana pon. Tengok anak dorang ramai je kan. Sebab dorang nak meneruskan zuriat mereka. Nak meramaikan ummat Muhammad SAW.

Cuba kita tengok wanita yang cantik pulak. Kebanyakan dorang kalo ada anak pon at least sorang dua orang je. Tak ramai la. Dan yang paling sadis sekali ialah bila mereka cakap tak nak anak sebab nanti badan tak cantik lepas bersalin....erkk??



Anak adalah anugerah Allah SWT yang tak terhingga. Anak lah individu yang akan mendoakan kesejahteraan kita bila kita daj takde kelak. Kalo ramai anak, maka ramai lah yang akan mendoakan kita. Tak gitu?

Tepuk dada tanya selera.

No comments: